Kiwi smoothie’s

Zo nu en dan zit ik weer helemaal in een periode waarin ik mijn dagelijkse smoothie niet kan missen. Ze bevatten wel de nodige suikers maar natuurlijk ook genoeg vitaminen die ik soms wel nodig heb om de dag door te komen. Ze zijn ook heel vullend waardoor ik een snackje om 10 uur best wel kan overslaan.

Kiwi’s zijn een goede toevoeging aan je fruitdrankje want ze bevatten Vitamine C, Vitamine B & E. Maar wist je dat ook de schil heel gezond is en daarom dus best opgegeten mag worden? De schil van een kiwi bevat heel veel vezels( wat positief is voor je darmflora) en kan dus gewoon gegeten worden! 

Ik ben zelf wat terughoudend om de harige schil zo te eten, daarom gooi ik de kiwi’s volledig mee in de blender als ik smoothie’s maak. We gooien tenslotte al genoeg eten de vuilbak !

 

Wat heb je nodig? ( voor 2 grote smoothie’s)

  • 3 kiwi’s
  • 1,5 banaan ( liefst bevroren)
  • 4 grote lepels natuur yoghurt
  • 15 cl. appelsiensap
  • 1 lepel honing

 

Hoe ga je te werk?

Gooi alles in de blender en klaar!

 

Print Friendly, PDF & Email

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *